یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

آرشیو خرداد ماه 1401

همه چيز در مورد موم زنبور عسل

نقش ملکه زنبور عسل در HIVE

۷ بازديد
موم زنبور
در مزرعه Bee Hollow، ما معتقدیم که برای همه زنبورداران مهم است که نقش ملکه زنبور عسل و چگونگی تأثیر او بر کندو را درک کنند. برای کسانی که نمی دانند، اصطلاح ملکه زنبور عسل معمولاً برای اشاره به زن بالغ و جفت شده ای استفاده می شود که در کلنی زنبور عسل یا کندو زندگی می کند و او معمولاً مادر بیشتر، اگر نه همه، از زنبورهای عسل است. زنبورها در کندو به عنوان یک زنبوردار، درک نقش ملکه و تعامل او با کارگران و هواپیماهای بدون سرنشین مهم است. این به شما کمک می کند تا سلامت کلنی را به طور مداوم ارزیابی کنید و در صورت بروز مشکلات عیب یابی کنید.

نقش ملکه زنبور عسل در کلونی
ملکه زنبور عسل بزرگ‌ترین زنبور در کلنی زنبور عسل است که اندازه آن حدود 2 سانتی‌متر است - یعنی تقریباً دو برابر طول یک کارگر - پهپادها کمی بزرگ‌تر از کارگران هستند. زنبور ملکه نقش حیاتی در کندو دارد زیرا او تنها ماده ای است که تخمدان های کاملی دارد. دو هدف اصلی ملکه تولید رایحه های شیمیایی است که به تنظیم یکپارچگی کلنی کمک می کند و تخم گذاری زیادی دارد.

جایگزینی ملکه زنبور عسل
ملکه می تواند دو یا چند سال زنده بماند، اما تعویض ملکه بعد از چند فصل، حداکثر بهره وری را تضمین می کند. ممکن است تعجب کنید "اگر ملکه هنوز زنده است چرا باید جایگزین شود؟" با افزایش سن یک ملکه، توانایی تخم گذاری او کاهش می یابد، که نتیجه آن در هر فصل کمتر و کمتر می شود. مولد کمتر به معنای کلنی کوچکتر است که در نتیجه عسل کمتری تولید می شود. به عنوان یک زنبوردار، باید بتوانید مشکلات را قبل از وقوع آنها پیش بینی کنید. اگر ملکه شما در حال پیر شدن است، بررسی کنید که آیا تخمگذاری او کند شده است یا خیر. اگر چنین است، به سادگی ملکه را جایگزین کنید تا مطمئن شوید که کندو سالم و مولد نگه دارید.

پرورش زنبورها
اینجا در Bee Hollow Farms، ما ملکه زنبورهای کارنیولایی "Mutt" منطبق بر شمال را پرورش می دهیم. همه ملکه‌های ما از ماهی‌های کارنیولان VSH که بیش از حد زمستان‌گذرانده شده‌اند، بزرگ شده‌اند و سپس در محوطه‌های جفت‌گیری ما باز شده‌اند، جایی که ما مستعمره‌های پهپادهای روسی، ایتالیایی و کارنیولایی نیز داریم. در طول سال‌ها متوجه شده‌ایم که ترکیبی متنوع از ژنتیک منجر به ایجاد ملکه‌ها و کلنی‌های قوی و مولد شده است که در تمام یا طولانی زمستان‌های شمال شرقی به خوبی زنده می‌مانند.

خرید ملکه زنبور عسل از مزرعه توخالی زنبور عسل
اگر علاقه مند به خرید ملکه زنبورهای ما هستید، لطفاً از فروشگاه آنلاین ما دیدن کنید. هنگامی که کوئینز خود را خریداری کردید، می توانید یک زمان پیکاپ را در مزرعه ما برنامه ریزی کنید که برای شما راحت تر است! ما مفتخریم که بخشی از سفر زنبورداری شما باشیم و مطمئنیم که از ملکه های ما ناامید نخواهید شد.

کیک های غنی شده با گرده

۷ بازديد
موم زنبور


اولین باری که کیک های غنی شده با گرده را در کندوها قرار دادم، مقداری از کیک های آب نبات ساده باقی مانده را نیز در آن قرار دادم - فقط می خواستم از آنها استفاده کنم. بنابراین در هر کندو یک کیک آب نبات ساده و یک کیک آب نبات غنی شده با جایگزین گرده قرار می دهم. یک هفته بعد، وقتی کندوها را بررسی کردم، از اینکه کیک های غنی شده با گرده از بین رفته اند و کیک های ساده هنوز آنجا هستند، شگفت زده شدم. بدیهی است که چیزی در آنجا وجود داشت که زنبورها می خواستند.

در ماه گذشته سه بار این کار را تکرار کردم. زنبورهای من فقط عاشق این چیزها هستند و من بسیار کنجکاو هستم که ببینم با نزدیک شدن به بهار چگونه عمل می کنند.

البته آب نبات سخت چیزی نیست که بتوان با بسته بندی جدید زنبورها از آن استفاده کرد. اگرچه امسال هیچ مستعمره جدیدی را شروع نمی کنم، اگر بودم، یکی از تقویت کننده های آمینه مایع موجود در شربت قند را به همراه Honey-B-Healthy امتحان می کردم. در گذشته من فقط از Honey-B-Healthy و شربت استفاده می کردم، اما پس از تماشای زنبورهایم در حال خوردن جایگزین گرده، تقریباً از این ایده فروخته شدم.

من بسیار علاقه مند هستم که ببینم این مستعمرات زمستان گذرانی با آنهایی که در گذشته زمستان گذرانی کرده ام چگونه مقایسه می شوند. من همچنین مراقب نتایج آزمایش‌های کنترل‌شده‌ای هستم که در آن از این "رژیم‌های غذایی طراحان" استفاده شده است. این همه جذاب است.

زنبورهای عسل چه می خورند؟

۷ بازديد
موم زنبور
زنبورهای عسل چه می خورند؟
زنبورهای عسل شهد، گرده، عسل و ژل رویال مصرف می کنند. این غذاها نیازهای غذایی مورد نیاز آنها را تامین می کنند. زنبورهای عسل برای مصرف این غذاها باید از گلی به گل دیگر بروند تا گرده افشانی صورت گیرد و شهد گل ها را جمع آوری کنند تا برای کل کلنی خود عسل درست کنند.

بیایید به هر یک از این موارد کمی عمیق تر نگاه کنیم:

شهد
زنبورهای عسل شهد گل ها را جذب می کنند تا عسل درست کنند. این کار را به این صورت انجام می دهند که شهد را در معده خود ذخیره می کنند و سپس آن را از کارگری به کارگر دیگر منتقل می کنند تا زمانی که آب آن کم شده و با عسل باقی بماند. سپس در لانه زنبوری نگهداری می شود. سپس از عسل برای تغذیه پهپادها در مراحل لاروی و بالغ و همچنین کارگران پس از گذراندن مرحله لاروی استفاده می شود.

گرده
گرده یک منبع عالی از کربوهیدرات ها، پروتئین و ویتامین B است. اینها برای رشد مناسب زنبورهای عسل ضروری هستند تا برای بقای کلنی خود تلاش کنند.

عسل
عسل برای بقای کندوی زنبور عسل ضروری است، زیرا عسل 80 درصد قند مورد نیاز آنها را تامین می کند. عسل اغلب برای زمستان برای تغذیه کلنی در زمانی که زنبورهای کارگر نمی توانند علوفه بخرند ذخیره می کنند.

ژل رویال
ژل رویال از ترشحات زنبور عسل است که در تغذیه لارو و ملکه زنبورهای بالغ استفاده می شود. از غدد هیپوفارنکس زنبورهای پرستار ترشح می شود و به همه لاروهای کلنی تغذیه می شود.

همچنین ممکن است به مقاله ما در مورد نحوه ارتباط زنبورها علاقه مند شوید.