چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

سایر خواص عسل

همه چيز در مورد موم زنبور عسل

سایر خواص عسل

۴ بازديد

موم زنبور

هیدراتاسیون
رطوبت موجود در عسل نه تنها بر بافت، طعم یا رنگ آن تأثیر می گذارد. اما می توان از آن برای تامین رطوبت بدن نیز استفاده کرد. به این ترتیب عسل به دلیل خواصی که برای مرطوب کردن موها دارد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

به غیر از خواصی که قبلا ذکر شد، عسل فواید دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان به بهبود خواب، رفع استرس و حتی کاهش خستگی نیز اشاره کرد.

علاوه بر این، از عسل برای کاهش درد کودکان خردسال، بهبود مشکلات حافظه و حتی تنظیم قند خون یا درمان آسم نیز استفاده می شود. ترکیبات عسل
عسل عمدتاً از قندها (80-78%) تشکیل شده است که 38% مربوط به فروکتوز و 31% مربوط به گلوکز است. درصد باقیمانده مربوط به ساکارز، مالتوز و سایر ترکیبات مشابه است.

به غیر از قندها، عسل دارای عناصر دیگری است که بر خواص باورنکردنی آن تأثیر می گذارد:

اسیدهای آمینه: در عسل می‌توان انواع مختلفی از اسیدهای آمینه آزاد را یافت. حضور پولینا از زنبورها برجسته است. اگرچه ما همچنین می توانیم آسپارتیک، گلوتامیک، آلین یا آرژنین را در میان دیگران پیدا کنیم.
پروتئین ها: درصد پروتئین ها تقریباً صفر است، زیرا حدود 0.26٪ است.
مواد معدنی: بسته به تنوع عسلی که با آن مواجه می شویم، مواد معدنی موجود در آن متفاوت است. با این حال، مواد معدنی مانند روی، منیزیم یا پتاسیم وجود دارد که در همه متغیرهای عسل وجود دارد.
ویتامین ها: از جمله خواص عسل، ویتامین های فراوان آن است که بدون پوشش نیاز روزانه، قابلیت جذب بالایی دارند. بنابراین، ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، ویتامین B8 - ویتامین B9، ویتامین C، ویتامین D یا ویتامین K را پیدا می کنیم.
آنزیم‌ها: در عسل می‌توان آنزیم‌هایی مانند آمیلاز A و B یا گلوکز اکسیداز را نیز یافت.
همچنین ممکن است دوست داشته باشید:

فرآیند تولید عسل
عسل به عنوان یک آنتی اکسیدان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.