یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اردیبهشت ماه 1401

همه چيز در مورد موم زنبور عسل

کاهنده های ورودی چگونه به کندو کمک می کنند؟

۷ بازديد
موم زنبور

یک کاهنده ورودی به سادگی قسمتی از ورودی را مسدود می کند، در نتیجه ناحیه مورد نیاز زنبورها را کاهش می دهد. با استقرار مستعمره، توانایی دفاع از ورودی بیشتر می شود.
در حالی که مزایا واضح است، عیب آن این است که کارها ممکن است کمی شلوغ شوند، حداقل زمانی که کاهنده ورودی در محدودترین شکاف خود قرار دارد.



حذف کننده ملکه
زنبورداران در نامگذاری چیزها مهارت دارند! کاهنده ورودی فوق، ورودی را کاهش می دهد. همینطور حذف کننده ملکه... ملکه را مستثنی می کند! اما چرا و چیست؟

یک شبکه فلزی یا پلاستیکی در بالای جعبه قرار می گیرد که ملکه باید در آن پرسه بزند. سوراخ‌های شبکه به اندازه‌ای بزرگ هستند که به زنبورهای کارگر اجازه عبور دهند، اما برای ملکه و هواپیماهای بدون سرنشین بسیار کوچک هستند. بنابراین ملکه و هواپیماهای بدون سرنشین از جعبه های بالای صفحه حذف ملکه مسدود می شوند.

فلسفه های مختلفی در مورد استفاده از حذف کننده های ملکه وجود دارد و بسیاری از زنبورداران هرگز از آنها استفاده نمی کنند. در واقع، چون آنها زنبورهای کارگر را کند می کنند - همان زنبورهایی که عسل می آفرینند! - حذف کننده ملکه را گاهی با شیطنت "حذف کننده عسل" می نامند.

ما استفاده یا عدم استفاده از حذف کننده ملکه را در یک درس جداگانه پوشش خواهیم داد، اما PerfectBee احساس نمی کند که آنها در سال اول کندو موجه هستند، زیرا باید زندگی را تا حد امکان برای زنبورهای خود آسان کنید. در اینجا ویدیویی وجود دارد که نشان می دهد چگونه این کار حداقل می تواند زنبورهای شما را کند کند.



انتخاب های محصول
مانند بسیاری از جنبه های زنبورداری، گزینه های متعددی برای انتخاب کندو لانگستروت وجود دارد. اینها به طول عمر، جابجایی، استحکام، زیبایی شناسی، هزینه ها و عوامل دیگر مربوط می شوند.

کندو لنگستروت سدر قرمز غربی
کندوی لنگستروت سدر قرمز غربی
طول عمر
هنگام انتخاب یک لانگستروت چندین انتخاب از چوب دارید که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی از دوام و طول عمر هستند.

محبوب ترین چوبی که امروزه برای کندوهای لانگستروت استفاده می شود کاج است. این یک انتخاب کاملاً مؤثر است، اما از آنجایی که در برابر پوسیدگی مقاوم نیست، بسیار توصیه می شود که کندوهای کاج را رنگ کنید تا ماندگاری آنها در برابر عناصر افزایش یابد. به طور معمول، کندوها با رنگ روشن رنگ آمیزی می شوند که به خنک نگه داشتن کندو در هوای گرم کمک می کند.

سدر قرمز غربی به دلایل مختلفی از جمله مقاومت بهتر در برابر پوسیدگی، انتخابی ارتقا یافته از چوب در نظر گرفته می شود. این به این معنی است که رنگ آمیزی کندوی سدر قرمز غربی چندان مهم نیست و باعث می شود ظاهر طبیعی تری داشته باشید. درمان با روغن تونگ بسیار رایج است، فقط برای ارائه یک لایه محافظتی و بیرون آوردن دانه های طبیعی چوب.

سهولت حمل و نقل
لنگستروت به عنوان کندویی که پتانسیل زیادی برای عسل ارائه می دهد، مورد احترام است. با این حال، همانطور که در بالا توضیح داده شد، وزن نیز به همراه دارد.

جدا از در نظر گرفتن 8 جعبه قاب، Western Red Cedar گزینه دیگری برای کاهش وزن ارائه می دهد زیرا سبک تر از کاج است. این انتخاب از چوب سبک تر می تواند تلاش لازم را در طول بازرسی کندو به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

زیبایی شناسی
این بدیهی است که تا حدودی ذهنی تر است، اما اگر شما یک ظاهر چوب طبیعی را برای کندو خود ترجیح می دهید، سدر قرمز غربی این مزیت را دارد که نیازی به رنگ آمیزی ندارد. در واقع، استفاده از روغن تونگ دانه های چوب را به شکلی کاملاً زیبا نمایان می کند.

در مقایسه، یک یا دو لایه رنگ روی کندوی کاج ظاهر بسیار متفاوتی به کندو تمام شده می‌دهد.

هزینه
کاج چیزی استاندارد برای کندوهای لانگستروت است و این منجر به کندوها و جعبه‌هایی با قیمت اقتصادی بسیار مناسب می‌شود. برای کسانی که بودجه کمی دارند، کاج گزینه خوبی است.

در مقایسه، سرو قرمز غربی دارای مزایایی است که نیازی به رنگ آمیزی ندارد، جذاب تر به نظر می رسد، طول عمر بیشتر و وزن کمتری را ارائه می دهد. اما، مانند هر محصول ممتاز، با این مزایا قیمت بالاتری نیز به همراه دارد.

لازم به ذکر است که با فرض اینکه ظاهر بصری کندو نهایی در اولویت نباشد، می توان با کندوی سدر شروع کرد و سپس جعبه های ساخته شده با کاج یا سرو را اضافه کرد.

نحوه استفاده از عسل خام

۹ بازديد
موم زنبور

در طول تاریخ و در سراسر جهان، مردم عسل را جمع آوری کرده و از آن به عنوان شیرین کننده و دارویی استفاده کرده اند. خبره‌های عسل مدرن، گونه‌ها را به همان شیوه‌ای توصیف می‌کنند که یک سوملیگر شراب انجام می‌دهد، و ویژگی‌های طعم را به محل منشأ و منبع شهد آن مرتبط می‌کند. از شبدر - رایج ترین منبع عسل تولید انبوه - گرفته تا گل وحشی، شکوفه پرتقال، اکالیپتوس، مریم گلی و تاپلو، عسل خام منبع خود را به نمایش می گذارد. با جستجوی عسل خام تولید شده در دسته های کوچک به جای عسل تولیدی در مقیاس بزرگ، با ایجاد انگیزه مالی برای زنبورداران به زنبورهای عسل کمک می کنید.

عسل خام چیست؟
دولت ایالات متحده به طور رسمی عسل خام را تعریف نمی کند، اما به طور کلی به عنوان عسلی شناخته می شود که مانند آن در کندو وجود دارد، بدون اینکه فیلتر یا پاستوریزه شود. عسلی که به عنوان غیر پاستوریزه به بازار عرضه می شود ممکن است فیلتر شود یا نباشد. عسل، چه خام و چه پاستوریزه، به دلیل رطوبت کم و اسیدیته بالا، به طور طبیعی در برابر رشد باکتری ها و سایر موجودات خطرناک مقاومت می کند. با این حال، هاگ های مخمری که به طور طبیعی در شهد مورد استفاده برای تولید عسل وجود دارند، می توانند تکثیر شوند و باعث تخمیر شوند، که اگرچه خطرناک نیستند، اما می توانند بر طعم آن تأثیر بگذارند. برخی از تولیدکنندگان تجاری محصولات خود را پاستوریزه می کنند که هر گونه مخمر باقی مانده را از بین می برد. همچنین از بلور شدن سریع عسل جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از عسل خام
از طعم عسل خام استفاده کنید و آن را به سادگی سرو کنید، روی ماست ساده ریخته یا روی نان تست غلات کامل بمالید. همچنین می‌توانید از آن در نوشیدنی‌ها، در ماریناد گوشت یا سس سالاد و به طور کلی در هر برنامه‌ای که نیاز به عسل دارد، بدون تشخیص تنوع استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که تمام عسل ها به راحتی می سوزند.

عسل، لانه زنبوری و عسل
نان ترد با عسل و توت فرنگی
موسلی، میوه و ماست طبیعی با عسل
نان برشته شده با عسل و انواع توت ها
جو دوسر شبانه با توت فرنگی و گرانولا در شیشه
مزه اش مثل چیه؟
عسل خام طعم پیچیده تری نسبت به عسل پاستوریزه دارد. طعم واریته‌های مختلف شبیه شهدی است که زنبورها قبل از تولید عسل با آن میل می‌کنند، برخی از آن‌ها روشن و شیرین و برخی تیره و قوی است.

دستور پخت با عسل خام
سعی کنید از عسل خام در دستور العمل هایی استفاده کنید که شیرین کننده را به نمایش می گذارد. طعم و مزه عسل خام، که منعکس کننده منبع شهد است، می تواند در اثر حرارت تغییر کند، اما شیرینی آن باقی می ماند.

گرانولای خانگی
انجیر سرخ شده با عسل
بادام زمینی بو داده با عسل
عسل خام را از کجا بخریم
وقتی عسل محلی را از زنبورداران کوچک خریداری می کنید، تقریباً همیشه «عسل خام» می خرید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک تولید کننده عسل در بازار کشاورزان خود دارید، این یک منبع عالی است (بعضی از کشاورزان کندو نگه می دارند و عسل را در کنار سایر کالاهای خود می فروشند).

فروشگاه های تخصصی، فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی، تعاونی ها و سایر فروشگاه های مواد غذایی کوچکتر معمولاً عسل خام را نیز حمل می کنند. بسته به محل زندگی شما، بازارهای بزرگتر و فروشگاه های مواد غذایی ممکن است عسل خام بفروشند. برچسب ها را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که روی آن نوشته شده است "خام" یا "غیر پاستوریزه". به طور خلاصه، هر مکانی که دارای غذاهای محلی باشد احتمالاً مقداری عسل خام برای فروش دارد.

8 بهترین عسل در سال 2022
ذخیره سازی
عسل به دلیل ترکیب شیمیایی آن بد نمی شود، بنابراین عموماً ماندگاری نامحدودی دارد، اگرچه مارک های تجاری بهترین تاریخ را نشان می دهند. رطوبت و نور می تواند باعث کریستال شدن عسل و گرما باعث مایع شدن آن شود، اما در هر صورت، خوردن آن همچنان بی خطر است. عسل را برای مدت طولانی در انبار یا کابینت تاریک نگهداری می کند. عسل مایع در مکان های گرم تری مانند کابینت نزدیک اجاق گاز بهتر شربت می ماند. عسل خامه شده یا زده شده باید در جای خنک تری نگهداری شود. می توانید آن را در یخچال قرار دهید، اما استفاده از آن سخت می شود.

اگر عسل خام شما دانه‌دار می‌شود، می‌توانید با گذاشتن شیشه در یک کاسه آب گرم تا زمانی که کریستال‌های شکر حل شوند، دوباره آن را «مایع» کنید. توجه داشته باشید که این فقط یک راه حل موقت است. پس از متبلور شدن، عسل با سرد شدن به سرعت به آن حالت باز می گردد.

تصویری که توضیح می دهد عسل خام چیست
صنوبر / چلسی دامراکسا
انواع
بیش از 300 نوع عسل در ایالات متحده به بازار عرضه می شود. شما می توانید عسل خام را هنوز در شانه خوراکی، به صورت مایع، متبلور، خامه ای یا زده شده بخرید. روی برچسب به دنبال "خام" یا "غیر پاستوریزه" باشید. "خالص" به سادگی به معنای بدون مواد افزودنی است، بنابراین این اصطلاح را می توان برای عسل پاستوریزه نیز به کار برد.

مشخصات فیزیکی موم زنبور عسل

۶ بازديد
موم زنبور
سایر موم های مشتق شده از گیاهان و حیوانات (داده های Brown، 1981 و Tulloch، 1970) عبارتند از:

Carnauba از برگ های Copernicia cerifuga، درخت خرمایی که در برزیل یافت می شود، به دست می آید و در دمای 83-86 درجه سانتی گراد ذوب می شود.

Ouricuri همچنین از برگ های درخت خرمایی که در مناطق گرمسیری آمریکا یافت می شود به دست می آید، اما کیفیت پایین تری نسبت به موم Carnauba دارد. در دمای 84 درجه سانتی گراد ذوب می شود.

Candelilla از یک گیاه نی مانند که در مکزیک و کالیفرنیا یافت می شود به دست می آید. در دمای 700 درجه سانتیگراد ذوب می شود و رنگ آن زرد است. اسپارتو از علف اسپارتو به عنوان محصول جانبی صنعت کاغذسازی به دست می آید. با مالش بسیار کم، براقیت بالایی ایجاد می کند. در دمای 730 درجه سانتیگراد ذوب می شود. موم نیشکر محصول فرعی تصفیه شکر است. در دمای 78 تا 800 درجه سانتیگراد ذوب می شود. اوزوکریت یک موم معدنی است. استخراج شده است. سرزین مخلوطی از اوزوکریت خالص شده و موم پارافین است.
Ghedda نام عمومی است که برای موم های گونه آسیایی Apis به کار می رود.
Spermaceti یک موم بسیار با کیفیت است که از سر نهنگ های اسپرم به دست می آید. از آنجایی که یک توافقنامه بین المللی وجود دارد که شکار این حیوانات را محدود می کند، دیگر نباید از موم اسپرماستی استفاده کرد یا تجارت کرد. در اکثر دستور العمل ها، اسپرماستی را می توان با موم زنبور عسل جایگزین کرد. جایگزین های مصنوعی نیز وجود دارد. شلاک با نقطه ذوب 74-780 درجه سانتیگراد، شلاک توسط حشره لاک (Laccifer lacca، Coccoidea) در آسیا ترشح می شود و برای عایق های الکتریکی، آب بندی و پولیش های خاص استفاده می شود.

موم حشرات چینی توسط Coccus ceriferus و Brahmaea japomca (Coccoidea) تولید می شود. در دمای 82-840 درجه سانتیگراد ذوب می شود. دیگر Coccoidea تولید کننده موم Icerva purchasi و Dactylopius coccus هستند که موم های آنها به ترتیب در دمای 780 درجه سانتیگراد و 99-101 درجه سانتیگراد ذوب می شوند.
دیگر Coccoidea تولید کننده موم Icerva purchasi و Dactylopius coccus هستند که موم های آنها به ترتیب دارای نقطه ذوب 780 درجه سانتیگراد و 99-1000 درجه سانتیگراد هستند. بررسی‌های زیادی درباره موم منتشر شده است که برخی از جامع‌تر آن‌ها توسط بول (1977)، واکر (1983a) و کوگشال و مورس (1984)، هپبورن (1986) و کرین (1990) هستند. یک بررسی بازار بین المللی برای موم زنبور عسل توسط مرکز تجارت بین المللی UNCTADIGATT (ITC، 1978) انجام شد.

بسیاری از گونه‌های زنبور عسل موم تولید می‌کنند، اما در این بولتن فقط به موم گونه‌های زنبور عسل Apis mellifera اشاره می‌شود. موم سایر گونه‌های زنبور عسل (موم گدا) بسیار شبیه است، اما ویژگی‌های آنقدر متفاوت است که در صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار نگیرد. حتی موم تولید شده توسط A. mellifera همیشه یکسان نیست. بنابراین، صنعت آرایشی و بهداشتی به طور کلی موم زنبور آفریقا را ترجیح می دهد.
موم بکر، بلافاصله پس از ترشح، تفصیل و تبدیل به شانه، سفید است (شکل 4.2 را ببینید). با استفاده در داخل کندو تیره تر می شود زیرا گرده ها، ابریشم و بقایای لارو به طور ناخواسته وارد می شوند. موم زنبور عسل رندر شده اما درمان نشده در سایه های متفاوتی از زرد وجود دارد. موم سفید خالص موجود در بازار همیشه سفید شده است.

استفاده از عسل در مراقبت از پوست

۹ بازديد

موم زنبور

استفاده از عسل در مراقبت از پوست مفهوم جدیدی نیست. با این حال، محققان به تازگی شروع به تأیید برخی از شواهد حکایتی در مورد فواید استفاده از عسل روی پوست کرده اند. این مزایا ممکن است شامل موارد زیر باشد:
خواص میکروبی و التیام زخم
یکی از شناخته شده ترین خواص عسل توانایی آن در مبارزه با عفونت های پوستی است. طبق یک بررسی منبع مورد اعتماد، بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی از این ایده حمایت می کنند که عسل دارای خواص ضد میکروبی است. در همین بررسی آمده است که عسل مانوکا از نیوزلند به بهبود زخم ها کمک می کند. چندین کشور، از جمله ایالات متحده، عسل را در داروهای التیام زخم تایید کرده اند.
خواص ضد التهابی
عسل همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به بیماری های پوستی مانند آکنه یا پسوریازیس کمک کند. در اینجا درباره استفاده از عسل برای آکنه بیشتر بدانید.
یک مطالعه در سال 2017 روی عسل زنبور عسل بدون نیش نشان داد که عسل خام دارای اثر ضد التهابی قوی است. بررسی دیگری از مطالعات منبع مورد اعتماد این موضوع را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که بیشتر انواع عسل دارای خواص ضد التهابی هستند.
اثرات ضد پیری
طبق یک مطالعه قدیمی تر، عسل می تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند. نویسندگان بیان می‌کنند که می‌تواند به جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک کند، پوست را جوان نگه دارد و از عفونت‌های روی پوست که می‌تواند پیری را تسریع کند، جلوگیری می‌کند.
درمان سرطان پوست
برخی شواهد نشان می دهد که عسل می تواند به درمان سرطان پوست و سایر سرطان ها کمک کند. یک مقاله مروری منبع معتبر چندین مطالعه را نشان داد که نتایج مثبت استفاده از عسل بر روی سلول‌های سرطانی را نشان می‌دهد. مطالعات بیشتر بر روی توانایی عسل برای کمک به کند کردن رشد و تولید مثل سلول های سرطانی در بدن متمرکز بود. یکی دیگر از مطالعات اخیر منبع مورد اعتماد نیز به توانایی عسل در کمک به درمان سرطان اشاره می کند. این مطالعه نشان می دهد که عسل دارای اثرات ضد تکثیر، ضد سرطان و ضد متاستاتیک است. اگر فرد مبتلا به سرطان پوست است یا مشکوک به سرطان پوست است، باید با پزشک خود صحبت کند. فقط یک پزشک می تواند این بیماری را تشخیص دهد. آنها همچنین می توانند به ایجاد یک برنامه درمانی موثر برای فرد کمک کنند.

افراد نباید برای درمان سرطان پوست تنها با عسل تلاش کنند، زیرا درمان قابل اعتمادی نیست. با این حال، آنها می توانند با پزشک خود در مورد استفاده از این دارو در کنار درمان های پزشکی صحبت کنند. استفاده می کند عسل دارای چندین کاربرد بالقوه برای پوست است، از جمله:
بخشی از شستشوی روزانه صورت
کمک به اگزما
اثرات مرطوب کنندگی
کمک به بهبود بریدگی ها یا ساییدگی های کوچک
کمک می کند پوست جوان تر به نظر برسد
یک فرد باید قبل از استفاده از عسل برای درمان بیماری های پوستی با پزشک خود صحبت کند.
نحوه استفاده
قبل از استفاده از عسل روی پوست، مهم است که ابتدا یک آزمایش پچ انجام دهید. فرد باید مقدار کمی از عسل را به ناحیه کوچکی از پوست بمالد و حداقل 20 دقیقه صبر کند. در صورت تحریک پوست نباید از عسل استفاده کنند. هنگام استفاده از عسل روی پوست، فرد می تواند آن را با مواد دیگر مخلوط کرده و کرم یا پماد ایجاد کند. یا می‌توانند عسل را مستقیماً روی ناحیه‌ای از پوست که می‌خواهند درمان کنند، بمالند. پس از تمیز کردن پوست با آب و صابون، فرد می تواند عسل را به صورت یا سایر نواحی پوست بمالد. پس از چند دقیقه ماندن عسل روی پوست، می توانند آن را آبکشی کنند. برخی افراد استدلال می کنند که عسل خام برای پوست بهترین است، که چند مطالعه کوچک از آن حمایت می کند. عسل خام حاوی گرده و بره موم زنبور عسل است. طبق یک بررسی در سال 2015، گرده گل دارای چندین ویژگی مفید است. به عنوان مثال، می تواند اثرات تسکین دهنده، ضد التهابی و ضد باکتریایی داشته باشد. در بررسی منبع مورد اعتماد در سال 2017، محققان دریافتند که بره موم زنبور عسل ممکن است اثرات ضد سرطانی و ضد قارچی داشته باشد. پاستوریزاسیون هم گرده و هم بره موم را از عسل پاک می کند. همچنین ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی آن را کاهش دهد. در نهایت، عسل فرآوری شده ممکن است حاوی مواد افزودنی مانند شکر یا شربت باشد.

خطرات و عوارض جانبی
افرادی که به عسل حساسیت دارند نباید از عسل برای پوست خود استفاده کنند. افرادی که به گرده گل یا زنبورها حساسیت دارند نیز باید از مصرف موضعی عسل خودداری کنند. برای افراد بدون آلرژی شناخته شده، هنوز مهم است که قسمت کوچکی از پوست را قبل از استفاده از عسل در مناطق بزرگ‌تری از بدن آزمایش کنند. فرد باید قبل از رفتن به رختخواب مطمئن شود که عسل یا محصولات مبتنی بر عسل را از پوست خود پاک کند. اگر عسل روی پوست باقی بماند، می تواند آشفتگی ایجاد کند یا کثیف شود. عسل حاوی کثیفی می تواند باعث بدتر شدن شرایط پوستی شود.

عسل ممکن است فواید زیادی برای پوست داشته باشد. دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی طبیعی است که آن را برای درمان بیماری های مختلف پوستی مفید می کند. قبل از استفاده از عسل برای درمان بیماری پوستی، فرد باید با پزشک خود صحبت کند. هنگام استفاده از عسل، فرد باید همیشه پوست خود را قبل از استفاده از مقدار زیادی روی آن آزمایش کند.

محصولات زنبور عسل

۷ بازديد

موم زنبور

محصولات زنبور عسل از زمان های قدیم برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های تنفسی استفاده می شده است. مطالعه حاضر با هدف بررسی اثر تعدیلی عسل، ژل رویال و عصاره بره موم بر لکوسیت‌های خون محیطی و التهاب ریه در مدل آسم ناشی از کونالبومین موش انجام شد. موش های گروه I حساس یا تحت درمان قرار نگرفتند. آنها به عنوان کنترل نگهداری می شدند. موش های گروه دوم حساس شدند و با کنالبومین به چالش کشیده شدند. 24 ساعت پس از اولین چالش با آنتی ژن، موش های گروه III 0.5 میلی گرم بر کیلوگرم دگزامتازون را به صورت داخل صفاقی در روز به مدت 18 روز متوالی دریافت کردند و به عنوان کنترل مثبت نگهداری شدند. موش‌های گروه‌های IV، V و VI به ترتیب 650، 1000 و 30 میلی‌گرم بر کیلوگرم عسل، ژل رویال و بره موم (عصاره آبی و اتانولی) یک بار در روز به مدت 18 روز متوالی دریافت کردند. برای تمایز گلبول‌های سفید خون از تمام موش‌ها جمع‌آوری شد و ریه‌ها برای مطالعات هیستوپاتولوژیک خارج شدند. گروه های تحت درمان با عصاره بره موم اثرات بهبود قابل توجهی در برابر آسم از خود نشان دادند که ممکن است با فلاونوئیدها و فنولیک های موجود در بره موم توضیح داده شود که ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی داشته باشند. در غیر این صورت، گروه‌های حساس و گروه‌های تحت درمان با عسل یا ژل رویال، به دلیل افزایش سلول‌های التهابی، افزایش بروز حوادث آبشاری آسم را نشان دادند. این نتایج ممکن است به دلیل اثرات سیستم ایمنی و گشادکننده عروق ژل رویال و عسل باشد که با موارد آسم برونش مخالف است. بررسی هیستوپاتولوژیک نشان داد که گروه های حساس شده عصاره بره موم در مقایسه با سایر تیمارها و گروه حساس شده بدون درمان، کاهش معنی داری در امتیاز التهابی داشتند. این نتایج داده های قبلی سلول های خون محیطی را تایید کرد. زنبورهای عسل به عنوان شیمیدانان و مهندسان برتر شناخته شده اند. آنها موم زنبور عسل، زهر و ژل رویال را به صورت بیوشیمیایی سنتز کردند (بوگدانوف، 2014، ویودا-مارتوس و همکاران، 2008، محمود، 2012)، و استفاده موفق از محصولات زنبور عسل توصیف شده است (اشمیت، 1996). اهمیت اقتصادی و سودمندی زنبورهای عسل و اثرات درمانی فرآورده های آن، دانشمندان را به انجام مطالعات متعدد برانگیخته است.

ژل رویال مخلوط با آب آشامیدنی

۸ بازديد

موم زنبور

همچنین می توانید ژل رویال را در آب مخلوط کنید تا واقعی را از تقلبی تشخیص دهید. ژل رویال واقعی وقتی در آب می‌ریزیم کاملا حل می‌شود، رنگ سفید مایل به شیری دارد، اما فقط با قاشق هم زدن حل می‌شود و اگر فقط به ژل رویال آب اضافه شود، حل نمی‌شود. در حالی که ژل رویال تقلبی نیازی به هم زدن ندارد، اما کاملاً خود محلول در آب است.

ژل رویال مخلوط با آب آشامیدنی اثرات بسیار خوبی برای سلامتی به همراه خواهد داشت. برای کودکان از 2 سال به بالا، می تواند به کودکان دارای رشد کوتاه قدی، بی اشتهایی، تغذیه متوسط ​​و رشد خوب کمک کند. اگر کودک به طور طبیعی رشد کند، استفاده از ژل رویال باید محدود شود زیرا می تواند بازی های اولیه را در کودکان تحریک کند. نحوه استفاده به شرح زیر است: ۱ قطره ژل رویال تازه یا ۱/۲ از چاپستیک ها را در شیر کودک بریزید تا کودک بنوشد. این ساده ترین راه برای تشخیص ژل رویال واقعی و تقلبی است. برای بزرگسالان، اگر فرد عادت به استفاده از ژل رویال ندارد، فقط از 1 تا 2 قاشق چایخوری ژل رویال یا کمتر استفاده کنید. برای کسانی که عادت دارند، بهترین راه مکیدن ژل رویال تازه زیر زبان است تا شیر به آرامی جذب شود. اگر بلعیدن برایتان سخت است، می توانید مستقیماً بخورید و سپس دوباره دسر بنوشید. یا می توانید کمی عسل را برای خوردن آسان مخلوط کنید یا آن را با آب برای نوشیدن رقیق کنید. از آنجایی که مقدار ژل رویال تازه به دست آمده در یک دسته از زنبورها بسیار کم است، برای افزایش مقدار و وزن ژل رویال برای کسب سود، آنها را افزایش می دهند. اغلب پودر سویا را اضافه کنید یا ژل رویال کوچک مخلوط شده با ژل رویال بنوشید. تشخیص مشتریان بی تجربه دشوار است.در این مورد، ترفندی وجود دارد که می توانید به راحتی متوجه شوید که این موسسات فروش ژل رویال مخلوط هرگز جرات حمل کالاهای دور (مثلاً از هوشی مین به هانوی) را ندارند. به این دلیل که ژل رویال باید در یخچال نگهداری شود و به دورتر حمل شود، آسیب می بیند. در واقع، ژل رویال کاملا خالص و بدون هیچ گونه ناخالصی را می توان به مدت 4 روز در دمای اتاق قرار داد تا اینکه علائم آسیب دیدگی را نشان دهد، در عرض 1.2 روز ارسال می شود، کاملاً بدون تأثیر. کیفیت را تحت تاثیر قرار دهد.

زنبورهای عسل

۷ بازديد

موم زنبور

زنبورهای عسل نه تنها شهد را جمع آوری می کنند، بلکه شهد را به صورت شیمیایی تغییر می دهند. آنها در غدد بزاقی خود آنزیمی به نام اینورتاز تولید می کنند. آنزیم ها ترکیبات آلی هستند که یک واکنش بیوشیمیایی را سرعت می بخشند. این آنزیم ها در واکنش مصرف نمی شوند، بنابراین می توان بارها و بارها از آنها استفاده کرد. پس از جمع آوری شهد توسط زنبور عسل، اینورتاز اضافه می شود. این آنزیم به تبدیل ساکارز به قسمت های مساوی گلوکز و فروکتوز کمک می کند. آغاز عسل است آنزیم های دیگر نیز به طعم بهتر عسل کمک می کنند. آمیلاز آنزیمی است که به تجزیه آمیلوز به گلوکز کمک می کند. هضم گلوکز آسان‌تر است و این چیزی است که عسل را شیرین‌تر می‌کند. آنزیم دیگر، گلوکز اکسیداز، سپس گلوکز را تجزیه کرده و PH عسل را تثبیت می کند. کاتالاز پراکسید هیدروژن را به آب و اکسیژن تبدیل می کند. این باعث می شود محتوای پراکسید هیدروژن پایین نگه داشته شود. (اگرچه برخی از مردم معتقدند که پراکسید هیدروژن موجود در عسل به حفظ آن کمک می کند، احتمالاً بیشتر به دلیل pH کمی اسیدی و محتوای کم آب آن است.)

مانند هر شیمیدان خوب، زنبورها از یک پروتکل برای تولید عسل پیروی می کنند. زنبورهای علوفه جو از طریق پروبوسیس خود (زبان نی مانند) شهد می کشند. سپس اینورتاز را در حالی که شهد را حمل می کنند اضافه می کنند. این اینورتاز شروع به تجزیه ساکارز به گلوکز و فروکتوز در معده عسل (محصول) می کند. سپس علوفه جویان شهد را به زنبورهای خانگی منتقل می کنند و در آنجا آنزیم های بیشتری اضافه می شود. این فرآیند افزودن آنزیم هر بار که زنبور دیگری شهد را می گیرد ادامه می یابد.

آیا عسل ماندگار است؟

۷ بازديد

موم زنبور
ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. روند ما اینجاست

عسل مایع شیرینی است که توسط زنبورهای عسل با استفاده از شهد گل ساخته می شود. هزاران سال است که مردم سراسر جهان از فواید عسل برای سلامتی استقبال کرده اند.

ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. روند ما اینجاست

عسل به صورت خام یا پاستوریزه و در انواع رنگ ها موجود است. به طور متوسط، حاوی حدود 80٪ قند منبع قابل اعتماد است. مردم عسل را از کندو خارج می کنند و مستقیماً آن را در بطری می اندازند، بنابراین ممکن است حاوی مقدار کمی مخمر، موم و گرده نیز باشد.

برخی از مطالعات منبع معتبر دریافته اند که مصرف عسل خام ممکن است به آلرژی های فصلی کمک کند و برخی دیگر به این نتیجه رسیده اند که عسل می تواند به بهبود زخم ها کمک کند. در این مقاله، کاربردهای متعدد عسل، از جمله خواص تغذیه‌ای آن و برخی خطرات را که باید در نظر گرفته شود، بررسی می‌کنیم.

فواید
علم مدرن در حال یافتن شواهدی برای حمایت از بسیاری از کاربردهای تاریخی عسل است.

التیام زخم و سوختگی
یک بررسی در سال 2015 نشان داد که عسل ممکن است به بهبود سوختگی کمک کند، و یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که پروتئین defensin-1 موجود در عسل باعث بهبود زخم می شود. یک مطالعه قبلی منبع معتبر نشان داده بود که استفاده از عسل درجه پزشکی در محل عفونت هیچ مزیتی نسبت به تجویز آنتی بیوتیک ها ندارد - و استفاده از عسل در واقع خطر عفونت را در افراد مبتلا به دیابت افزایش می دهد. شایان ذکر است که بسیاری از محصولات مانند کرم های صورت، دئودورانت ها و شامپوها حاوی عسل در مقادیر مختلف هستند. بسیاری از لوازم آرایشی مبتنی بر عسل برای خرید آنلاین در دسترس هستند.

جلوگیری از رفلاکس اسید
عسل ممکن است به جلوگیری از رفلاکس اسید کمک کند. یک بررسی در سال 2017 نشان داد که عسل ممکن است به پوشش مری و معده کمک کند و احتمالاً جریان اسید معده و مواد غذایی هضم نشده را کاهش دهد. این پیشنهاد، با این حال، توسط تحقیقات بالینی پشتیبانی نشد. جریان رو به بالا اسید معده می تواند منجر به بیماری ریفلاکس معده به مری شود که می تواند شامل التهاب، رفلکس اسید و سوزش سر دل باشد.

مبارزه با عفونت ها
یک بررسی در سال 2018 نشان داد که عسل مانوکا می تواند باکتری ها را از بین ببرد زیرا حاوی خواصی مانند پراکسید هیدروژن و پروتئین های دفنسین-1 است. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که عسل مانوکا می تواند فعالیت ضد باکتریایی بیشتری نسبت به سایر انواع عسل داشته باشد. یک منبع معتبر در سال 2016 در vitrostudy نیز اثرات ضد باکتریایی عسل مانوکا را تایید کرد. عسل مانوکا برای خرید آنلاین موجود است.

تسکین علائم سرماخوردگی و سرفه
یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که عسل در کاهش سرفه کودکان در طول شب موثرتر از دارونما است. دو سال بعد، مطالعه دیگری با منبع معتبر ارزیابی کرد که آیا محلول عسل و شیر می تواند سرفه های حاد را در کودکان درمان کند یا خیر. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد این راه حل حداقل به اندازه دو محصول بدون نسخه که برای این منظور به بازار عرضه شده اند، موثر است. بسیاری از داروهای سرماخوردگی مبتنی بر عسل برای خرید آنلاین در دسترس هستند.
استفاده دارویی
یک بررسی در سال 2012 نشان می‌دهد که در طب آیورودا، عسل برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، بیماری‌ها و جراحات زیر استفاده می‌شود - چه با داروهای دیگر مخلوط شود و مصرف شود یا روی پوست استفاده شود.

سکسکه
فشار
ضعف
خیس شدن بستر و تکرر ادرار
بوی بد دهان
اثرات خماری
درد دندان در نوزادان بزرگتر از 1 سال
اگزما و درماتیت
سوختگی، بریدگی و زخم
سرفه و آسم
اختلالات خواب
مشکلات بینایی
زخم معده
اسهال و اسهال خونی
استفراغ
فشار خون بالا
چاقی
زردی
آرتروز
کارآزمایی‌های بالینی بسیاری از این کاربردها را تأیید نکرده‌اند. با این حال، یک منبع مورداعتماد در سال 2017 عسل را به عنوان درمانی برای بیماری های پوستی مختلف با ذکر خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عسل توصیه کرد.

تاریخ
عسل قرن‌هاست که در سراسر جهان یک عنصر اصلی در فعالیت‌های دارویی بوده است. برای مثال، پزشکان طب سنتی آیورودا، عسل را در درمان زخم‌ها و عدم تعادل‌های مختلف در بدن مؤثر می‌دانند. تولید عسل می تواند اثرات منفی زیست محیطی داشته باشد. مطالعات منبع معتبر نشان می دهد که زنبورداری می تواند جمعیت زیادی از زنبورهای عسل را به مناطقی که بومی نیستند وارد کند و این می تواند گرده افشانی توسط گونه های بومی زنبور عسل را سرکوب کند. تحقیقات بیشتر منبع مورد اعتماد اثرات منفی بعدی را بر کل اکوسیستم ها، از جمله حیات گیاهی، برجسته می کند. طبق بررسی سال 2020، شیوه‌های زنبورداری صنعتی ممکن است به شکست کلنی‌ها و کاهش کلی جمعیت زنبور عسل کمک کند. مطالعه دیگری که در همان سال منتشر شد تأکید می کند که افزایش جمعیت کلی زنبور عسل برای توسعه پایدار حیاتی است.

خواص آنتی اکسیدانی

۶ بازديد

موم زنبور

ژل رویال ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند. یک مطالعه نشان داد که موش‌های استرس‌زای تحت درمان با ژل رویال سطوح پایین‌تری از هورمون‌های استرس و سیستم عصبی مرکزی قوی‌تری نسبت به گروه کنترل داشتند.
یک مطالعه جداگانه منجر به بهبود حافظه و کاهش علائم افسردگی در موش‌های یائسه شد که ژل رویال دریافت کردند. مطالعه حیوانی دیگری نشان داد که موش‌های تحت درمان با ژل رویال بهتر می‌توانند رسوبات شیمیایی خاصی را در مغز مرتبط با بیماری آلزایمر حذف کنند.

بیشتر این مطالعات اثر محافظتی بر روی مغز و بافت عصبی را به ظرفیت آنتی اکسیدانی ژل رویال نسبت می دهند.

اگرچه این داده ها دلگرم کننده است، اما تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

خلاصه
مطالعات متعدد حیوانی نشان می دهد که ژل رویال ممکن است برای عملکرد مغز مفید باشد، اگرچه تحقیقات انسانی وجود ندارد.
8. ممکن است ترشح اشک را افزایش دهد و خشکی مزمن چشم را درمان کند
ژل رویال در صورت مصرف خوراکی ممکن است خشکی چشم را درمان کند.
یک مطالعه حیوانی و یک انسان کوچک بهبودهایی را در خشکی مزمن چشم برای افرادی که به صورت خوراکی با ژل رویال درمان شده بودند نشان داد. نتایج نشان می دهد که این ماده مشتق شده از زنبور عسل ممکن است ترشح اشک را از غدد اشکی در چشم شما افزایش دهد.
هیچ گونه عوارض جانبی از مطالعه انسانی گزارش نشده است. بنابراین، ژل رویال می تواند به عنوان یک راه حل کم خطر برای خشکی مزمن چشم عمل کند.
به خاطر داشته باشید که این نمونه داده بسیار کوچک نشان نمی دهد که ژل رویال قادر به درمان خشکی چشم اکثر افراد است. در نهایت، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.
مقدار کمی از داده ها نشان می دهد که ژل رویال ممکن است ترشح اشک را در افراد مبتلا به خشکی چشم مزمن افزایش دهد. با این حال، مطالعات بیشتر ضروری است.
9. ممکن است اثرات ضد پیری را از طریق روش های مختلف ارائه دهد
ژل رویال ممکن است از راه های مختلفی روند پیری را کند کند.

چند مطالعه افزایش طول عمر و بهبود عملکرد شناختی را در موش‌های تحت درمان خوراکی با ژل رویال نشان می‌دهد. ژل رویال گاهی اوقات در محصولات مراقبت از پوست موضعی برای حمایت از حفظ پوست سالم و جوان‌تر گنجانده می‌شود. تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که ژل رویال ممکن است از افزایش تولید کلاژن و محافظت در برابر آسیب‌های پوستی مرتبط با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش حمایت کند. از آنجایی که تحقیقات انسانی در مورد فواید ضد پیری استفاده از ژل رویال خوراکی یا موضعی کافی نیست، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.
ژل رویال ممکن است برخی از علائم رایج پیری را کاهش دهد، اما تحقیقات انجام نشده است.
10. ممکن است از یک سیستم ایمنی سالم حمایت کند
ژل رویال ممکن است پاسخ ایمنی طبیعی بدن شما را در برابر باکتری ها و ویروس های خارجی تقویت کند. MRJP ها و اسیدهای چرب موجود در ژل رویال به تقویت فعالیت ضد باکتریایی معروف هستند که می تواند بروز عفونت را کاهش داده و از عملکرد ایمنی حمایت کند.
با این حال، بیشتر داده های کاربردی محدود به تحقیقات حیوانی و لوله آزمایش است. بنابراین، مطالعات انسانی بیشتری برای تایید این اثرات مورد نیاز است.
برخی از تحقیقات حیوانی و لوله آزمایش از اثرات ضد میکروبی ژل رویال حمایت می کنند و نشان می دهند که این ماده ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. با این حال، مطالعات انسانی وجود ندارد.

ملکه زنبور باکره چیست؟

۷ بازديد

موم زنبور

تغییر در رژیم غذایی این است که چگونه زنبور عسل تبدیل به ملکه می شود. زنبورهای ملکه در حدود 16 روز به طور کامل رشد می کنند. هنگامی که او به عنوان یک بزرگسال ظاهر می شود، او یک "ملکه باکره" است.
یک ملکه جدید و جفت نشده یک ملکه باکره است. بدون جفت گیری، سیستم تولید مثل او هنوز توسعه نیافته است. پس از جفت گیری، اندازه او با رشد تخمدان هایش افزایش می یابد. یک ملکه باکره پس از ظهور، غذا خوردن و تقویت قوای خود در کندو پرسه می‌زند. اما هدف اصلی او جستجوی باکره های دیگر برای مبارزه برای تسلط است. ملکه‌های باکره (حتی در سلول‌های ملکه) صدایی به نام پایپینگ تولید می‌کنند که عموماً به عنوان فراخوانی برای نبرد برای باکره‌های دیگر در نظر گرفته می‌شود. ملکه باکره بازمانده رقبای خود و هر ملکه ای را که هنوز ظهور نکرده است، می کشد، علاوه بر آن سلول های ملکه را از بین می برد. پس از چند روز پرواز جهت یابی، ملکه باکره آماده جفت گیری است.

زنبور ملکه جفت شده چیست؟
حدود یک هفته پس از ظهور، یک ملکه باکره بازمانده در صورت مساعد بودن شرایط برای جفت گیری آماده است. او شرکای خود را در یک منطقه جماعت هواپیماهای بدون سرنشین ("DCA") پیدا خواهد کرد.
زنبورها در هوا جفت گیری می کنند. بنابراین، DCA ها فضاهای خاصی در حدود 15 تا 125 فوت (5 تا 38 متر) بالاتر از سطح زمین هستند که در آن پهپادهای بالغ از نظر جنسی جمع می شوند.
پهپادها در DCA های مختلف نه چندان دور از کندو پخش می شوند. فقط تعداد کمی از این پهپادها فرصت جفت شدن را خواهند داشت.
ملکه ها دورتر از خانه پرواز می کنند و می توانند با پهپادهای مستعمرات دیگر جفت گیری کنند و شانس همخونی را به حداقل برسانند.

ملکه زنبور عسل با چند زنبور جفت می گیرد؟
طی چند روز، ملکه با 10 تا 20 هواپیمای بدون سرنشین که توسط فرمون های جذاب جنسی منحصر به فرد و تماس بصری به سمت او کشیده می شود جفت می شود. پس از جفت گیری، پهباد به دلیل پاره شدن شکمش هنگام جدا شدن از ملکه می میرد. ملکه جفت شده با اسپرم کافی برای بارور کردن تخم ها برای سال ها به کندو باز می گردد. پس از آن، او دیگر جفت نمی گیرد و تنها در صورتی که به مکان جدیدی ازدحام کند کندو را ترک می کند. طی چند روز پس از بازگشت به کندو پس از جفت گیری، یک ملکه شروع به تخم گذاری برای ساختن نسل بعدی کلنی می کند.

زنبورها چه زمانی ملکه های جدید می سازند؟ (تعویض ملکه)
کلنی های زنبور عسل در سه شرایط تصمیم می گیرند ملکه جدیدی بسازند:

آماده سازی ازدحام،
جایگزینی یک ملکه بیمار، یا
جایگزینی ملکه گمشده/مرده.
جایگزینی یک ملکه فرآیندی است که به آن "Supersedure" می گویند.