سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

موم رنگ روشن

همه چيز در مورد موم زنبور عسل

موم رنگ روشن

۳ بازديد

موم زنبور

موم رنگ روشن بیشتر از موم تیره مورد توجه است. رنگ موم تا حدی توسط منابع علوفه تعیین می شود و این خارج از کنترل زنبوردار است. با این حال، گرمای بیش از حد در طول پردازش می تواند باعث تیره شدن موم شود و باید از این امر اجتناب شود.
آلودگی آفت کش ها در موم زنبور عسل یک مشکل رو به رشد در همه جا از جمله آفریقا است. چنین بقایایی را نمی توان حذف کرد و ارزش موم را کاهش داد. به عنوان مثال، موم زنبور عسل با بقایای آفت کش ها را نمی توان برای لوازم آرایشی استفاده کرد. به همین دلیل است که موم زنبور عسل که از محیط هایی که در آن آفت کش ها استفاده نمی شود برداشت می شود، بسیار مورد توجه است.
موم زنبور عسل با ارزش تر از عسل است، وزن نسبت به وزن.
تقاضای قابل توجهی برای موم زنبور عسل دارای گواهی ارگانیک وجود دارد و موم زنبور ارگانیک با قیمتی عالی به فروش می رسد.
خام فروشی تنها راه کسب درآمد از موم زنبور عسل نیست. با تبدیل آن به محصولات دیگر مانند لوسیون و شمع می توان به موم زنبور عسل ارزش افزود. ساخت این محصولات ثانویه می تواند توسط زنبورداران یا کارآفرینان کوچک با استفاده از مواد و تجهیزات ساده انجام شود.
در آفریقا زنبورداری توسط هزاران کشاورز کوچک انجام می شود. این امر چالش هایی را از نظر تجمیع محصول و توسعه زنجیره تامین ایجاد می کند. ایجاد سیستم‌های ردیابی مقرون‌به‌صرفه و لجستیک تامین کارآمد همچنان یک حوزه کلیدی کار است و برای توانمند کردن هزاران زنبوردار موجود و جدید برای کسب درآمد از موم زنبور عسل ضروری است.
شما می توانید با کلیک بر روی لینک های یو تیوب زیر به هر سه وبینار گوش دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.