جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

قند خون

همه چيز در مورد موم زنبور عسل

قند خون

۴ بازديد
موم زنبور
6. قند خون را با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب تنظیم می کند
ژل رویال همچنین ممکن است با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، کنترل قند خون و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.

مطالعات متعدد حیوانی افزایش حساسیت به انسولین و اثر محافظتی ظاهری را بر روی پانکراس، کبد و بافت تولید مثل در موش‌های چاق دیابتی تحت درمان با ژل رویال نشان داد (17 منبع معتبر، 18 منبع معتبر، 19 منبع معتبر).

یک مطالعه کوچک شش ماهه انسانی کاهش 20 درصدی قند خون ناشتا را در افراد سالمی که روزانه ژل رویال مصرف می کردند، نشان داد (منبع مورد اعتماد 10).

با این حال، تحقیقات در این زمینه محدود است.

خلاصه
مطالعات متعدد حیوانی نشان می دهد که ژل رویال ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش داده و کنترل قند خون را بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات مبتنی بر انسان محدود است.
7. خواص آنتی اکسیدانی ممکن است از عملکرد سالم مغز پشتیبانی کند
ژل رویال ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند.

یک مطالعه نشان داد که موش‌های ناشی از استرس تحت درمان با ژل رویال، سطوح پایین‌تری از هورمون‌های استرس و سیستم عصبی مرکزی قوی‌تری نسبت به گروه کنترل داشتند (منبع معتبر ۲۰).

یک مطالعه جداگانه منجر به بهبود حافظه و کاهش علائم افسردگی در موش‌های یائسه شد که ژل رویال دریافت کردند (منبع معتبر 21).

مطالعه حیوانی دیگری نشان داد که موش‌های تحت درمان با ژل رویال بهتر می‌توانند رسوبات شیمیایی خاصی در مغز مرتبط با بیماری آلزایمر را حذف کنند (منبع مورد اعتماد 8).

بیشتر این مطالعات اثر محافظتی بر روی مغز و بافت عصبی را به ظرفیت آنتی اکسیدانی ژل رویال نسبت می دهند.

اگرچه این داده ها دلگرم کننده است، اما تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

خلاصه
مطالعات متعدد حیوانی نشان می دهد که ژل رویال ممکن است برای عملکرد مغز مفید باشد، اگرچه تحقیقات انسانی وجود ندارد.
8. ممکن است ترشح اشک را افزایش دهد و خشکی مزمن چشم را درمان کند
ژل رویال در صورت مصرف خوراکی ممکن است خشکی چشم را درمان کند.

یک مطالعه حیوانی و یک انسان کوچک بهبودی در خشکی مزمن چشم برای افرادی که به صورت خوراکی با ژل رویال درمان شده بودند نشان داد. نتایج نشان می دهد که این ماده مشتق شده از زنبور عسل ممکن است ترشح اشک را از غدد اشکی در چشم شما افزایش دهد (22Trusted Source، 23Trusted Source).

هیچ گونه عوارض جانبی از مطالعه انسانی گزارش نشده است. بنابراین، ژل رویال می تواند به عنوان یک راه حل کم خطر برای خشکی مزمن چشم عمل کند.

به خاطر داشته باشید که این نمونه داده بسیار کوچک نشان نمی دهد که ژل رویال قادر به درمان خشکی چشم اکثر افراد است. در نهایت، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.