یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

عسل یک عامل ضد التهابی طبیعی است

همه چيز در مورد موم زنبور عسل

عسل یک عامل ضد التهابی طبیعی است

۷ بازديد
موم زنبور
عسل یک عامل ضد التهابی طبیعی است
به طور کلی پاسخ های التهابی مفید هستند، اما گاهی اوقات، پاسخ های التهابی مزمن برای سلامتی مضر هستند. عسل یک عامل ضد التهابی قوی است. نوزادان مبتلا به درماتیت پوشک پس از استفاده موضعی از مخلوط حاوی عسل، روغن زیتون و موم زنبور عسل پس از 7 روز به طور قابل توجهی بهبود یافتند (الوائلی، 2005). عسل تسکین قابل توجهی از علائم سرفه را در کودکان مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی (URTI) فراهم می کند (هپرمن، 2009). نشان داده شده است که در مدیریت درماتیت و پسوریازیس ولگاریس موثر است (الوائلی، 2003). هشت بیمار از 10 بیمار مبتلا به درماتیت و پنج بیمار از هشت بیمار مبتلا به پسوریازیس پس از 2 هفته با پماد مبتنی بر عسل بهبود قابل توجهی نشان دادند (الوائلی، 2003). گزارش موردی از یک بیمار که به مدت 20 سال مبتلا به اپیدرمولیز بولوزا دیستروفیک مزمن (EB) بود، در 15 هفته پس از شکست پانسمان ها و کرم های معمولی با پانسمان آغشته به عسل بهبود یافت (Hon, 2005). استفاده موضعی از عسل خام روی زخم های عفونی علائم التهاب حاد را کاهش می دهد (الوائلی، 2004b)، بنابراین درد احساس شده توسط بیماران را کاهش می دهد.

داوطلبانی که "چرم عسل" را می جویدند نشان دادند که از نظر آماری کاهش بسیار معنی داری در میانگین نمرات پلاک (0.99 کاهش به 0.65؛ 0.001=p) در گروه عسل مانوکا در مقایسه با گروه کنترل وجود داشت که نشان دهنده نقش بالقوه درمانی عسل برای التهاب لثه، بیماری پریودنتال است. (English et al., 2004)، زخم های دهان و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان (Molan, 2001b).

فرآیند التهابی مزمن خطر ابتلا به سرطان را دارد. نمونه‌هایی از سرطان‌هایی که در بیمارانی که از فرآیندهای التهابی مزمن رنج می‌برند، شامل کارسینوم کولورکتال در بیماران مبتلا به کولیت اولسراتیو و بیماری کرون و سرطان‌های تیروئید در بیماران مبتلا به تیروئیدیت خودایمنی است.

عسل یک ضد میکروب طبیعی است
عسل یک ضد میکروبی طبیعی قوی است. اثر ضد باکتریایی عسل به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. مکانیسم باکتری کشی از طریق اختلال در ماشین های تقسیم سلولی است (Henriques et al., 2009). حداقل غلظت بازدارنده (MIC) برای استافیلوکوکوس اورئوس توسط عسل از 126.23 تا 185.70 میلی گرم در میلی لیتر (-1) بود (Miorin et al., 2003). عسل همچنین در برابر استافیلوکوک های کواگولاز منفی موثر است (فرنچ و همکاران، 2005). فعالیت ضد میکروبی عسل در محیط های اسیدی قوی تر از محیط های خنثی یا قلیایی است (Al-Waili, 2004b). هنگامی که عسل همراه با آنتی بیوتیک جنتامایسین استفاده می شود، فعالیت ضد استافیلوکوکوس اورئوس را تا 22 درصد افزایش می دهد (Al-Jabri et al., 2005). هنگامی که عسل به محیط کشت باکتری اضافه می شود، ظهور رشد میکروبی در صفحات کشت به تعویق می افتد (Al-Waili et al., 2005). مایکوباکتریوم ها در محیط های کشت حاوی 10 و 20 درصد عسل رشد نکردند در حالی که در محیط های کشت حاوی 5، 5/2 و 1 درصد عسل رشد کردند که نشان می دهد عسل می تواند یک عامل ضد قارچ ایده آل باشد (اسدی پویا و همکاران، 2003). در غلظت های خاص
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.