یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

آیا عسل برای گلودرد موثر است و اگر چنین است چگونه؟

۵ بازديد
موم زنبور
گلودرد شایع است و معمولا جای نگرانی نیست. با این حال، اگر فردی گلودرد داشته باشد، می تواند ناخوشایند و دردناک باشد. عسل یک داروی طبیعی است که می تواند تا حدودی گلودرد را تسکین دهد.

علائم گلودرد می تواند شامل موارد زیر باشد:

گلو دردناک، به خصوص هنگام بلع
گلوی خشک و خراشیده
قرمزی در پشت دهان
بوی بد دهان
سرفه خفیف
غدد گردن متورم
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، شایع ترین علت گلودرد، عفونت ویروسی است. علل دیگر می تواند شامل استرپتوکوک گروه A، آلرژی و استعمال دخانیات باشد.

در بیشتر موارد، گلودرد در عرض یک هفته بهبود می یابد. در این بین، افراد می توانند از داروهای خانگی برای کاهش درد استفاده کنند. یکی از این داروها عسل است.

این مقاله فواید بالقوه عسل، اینکه آیا برای تسکین گلودرد موثر است یا نه، و برخی درمان‌های احتمالی دیگر را مورد بحث قرار می‌دهد.

آیا عسل برای گلودرد موثر است و اگر چنین است چگونه؟
روبرتا سورج / EyeEm / گتی ایماژ
عسل به عنوان یک داروی موثر برای گلودرد سابقه طولانی دارد.

منبع معتبر CDCT عسل را برای تسکین گلودرد برای بزرگسالان و کودکان حداقل یک سال یا بیشتر توصیه می کند. همچنین منبع معتبر سازمان جهانی بهداشت (WHO) از سال 2001 عسل را برای گلودرد توصیه کرده است.

با این حال، ضروری است که به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم نوزاد، فرد به کودک کمتر از یک سال عسل ندهد. این یک شکل نادر اما جدی از مسمومیت است که می تواند با مصرف هاگ های کلستریدیوم بوتولینوم در محصولات عسل رخ دهد.

نحوه عملکرد عسل برای درمان علائم گلودرد کمتر مشخص است. اکثر تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به دلیل خواص ضد میکروبی و التیام زخم عسل باشد که ممکن است باعث تسکین درد و کاهش التهاب شود.

در واقع، موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی و بهداشت عمومی انگلستان پیشنهاد می‌کند که عسل باید اولین خط درمان برای سرفه یا گلودرد باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.